Varukorg:
0 st - 0,00 kr
Du har inga varor i din varukorg.

 

ÅNGERRÄTT

PRIVATKUND 

 

En vara saknas i min leverans

Även då vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så löser vi det så fort som möjligt. En skriftlig reklamation måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.
 

Jag har fått fel produkt

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss helst inom 3 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 14 dagar förbehåller sig Brilliant Smile Sweden rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Brilliant Smile Sweden står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.
 

Reklamation av trasig produkt

Kontakta vår kundtjänst på info@brilliantsmile.se och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 dagar från att du tagit emot varan.
Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1 till 5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Tänk på att inte skicka någon retur innan ni kontaktat vår kundtjänst.
 

 


 
 

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår kundtjänst om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.
 

Ångerköp

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du vår kundtjänst inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. När du fått svar att det går bra att returnera så får själv skicka tillbaka produkten. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 7 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss. Brilliant Smile Sweden ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.
Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss.
 

Byte av använd vara

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, produkten är väsentligt ändrad eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda produkter återtas inte på grund av sanitära skäl.
 

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundtjänst omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Brilliant Smile Sweden ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.
 

 

 
 
 
 

 


 
 

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. Om du ångrat dig efter att ordern har skickats från oss måste du hämta ut det på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.