Retur och ångerrätt

RETUR OCH ÅNGERRÄTT


ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Om varan är plomberad skall plomberingen vara obruten. Öppnade och/eller använda produkter återtas inte på grund av sanitära skäl. Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 7 dagar. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. Kontakta kundtjänst eller genomför en reklamation på ditt konto för att returnera dina varor. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta oss på info@brilliantsmile.se

Returadress är:
Brilliant Smile Sweden AB
Theres Svenssons gata 13
417 55 Göteborg


OUTLÖSTA PAKET

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. Om du ångrat dig efter att ordern har skickats från oss måste du hämta ut det på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader för frakt och hantering då paket inte hämtas ut. Kostnaden för detta är 100 kr.

REKLAMATION

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. Kontakta vår kundtjänst på info@brilliantsmile.se och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss. Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Tänk på att inte skicka någon retur innan ni kontaktat vår kundtjänst. När varan är Brilliant Smile tillhanda återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vänligen skicka med kvittot för frakten eller en kopia. Vid reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern, dock senast inom 3 dagar från att du tagit emot varan. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, fel som ex. är orsakade av normalt slitage omfattas inte. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "kontakta oss".

Returadress är:
Brilliant Smile Sweden AB
Theres Svenssons gata 13
417 55 Göteborg


ÅTERBETALNING

I de fall återbetalningar är aktuella görs detta i första hand genom återinsättning på kontokort/ bankkonto eller till ett av dig angivet bankkonto.
Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakat återbetalningen är avslutat.

EN VARA SAKNAS I MIN LEVERANS

Även då vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så löser vi det så fort som möjligt. En skriftlig reklamation måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen.
Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra oss så det inte händer igen.

JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT

Om du fått fel produkt i din leverans skall du kontakta oss så senast 3 dagar efter mottagande av din beställning. Kontrollera därför din order när den levereras för att säkerställa att allt är korrekt. Inkommer information om detta senare än 14 dagar efter leverans förbehåller sig Brilliant Smile Sweden rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Brilliant Smile Sweden står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

TRANSPORTSKADA

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår kundtjänst om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.

AVBESTÄLLNING

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundtjänst omedelbart. Har vi redan hunnit skicka din beställning så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Brilliant Smile Sweden ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.

TVIST

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.